Dmuchaj w balonik!

 



13 grudnia 2021 

W kantonie Vaud w Szwajcarii (tym ze stolicą w Lozannie), moim kantonie, do szkół wprowadzono eksperymentalny program: teraz młodzież może sobie wybrać pseudonim i płeć! Nie kumam, będą sobie wyłuskiwać chromosomy?! Jarek poleca Nat wybrać  sobie pseudo: wasza wysokość. Nat się obraża, nie widzi w tym eksperymencie nic podejrzanego. Zanim zatrzaśnie za sobą drzwi do pokoju, Jarek mówi, że dobrze, że mamusia, wytyka takie nonsensy. Jego wypowiedź pozostaje bez odpowiedzi ze strony nastoletniej-zreformowanej. 

Promowana jest nowa choroba PPSD  (Post Pandemic Sress Disorder) stres po pandemiczny w luźnym tłumaczeniu, który objawia się chorobami serca, między innymi zakrzepicą. Co nie ma związku ze szczepionkami.

Pięciolatki w Austrii przed rozpoczęciem zajęć są wzywane przed tablicę i pytane, czy się zaszczepiły, a jeżeli nie to dlaczego? Uczą dzieci kłamać?

A ja mam na pokładzie dwoje pacjentów: Jarka po operacji kręgosłupa w dodatku z atakiem podagry (po ciężkim szoku dla organizmu, jakim była operacja, reagują słabe punkty) i zagrypioną Nat, którą zwiozłam kilka dni temu z wysokich gór. 

Słucham tych wszystkich sensacji, okrywam kołdrami, gotuję rosół, przygotuję posiłki, podstawiam pod nosy, parzę i donoszę herbatę, wodę, soki i chyba zaczyna mi odbijać.

W ramach zatkanych uszu, Nat obawia się wracać w góry, bo różnica wysokości wynosi ponad 1000 metrów. Nat ma z uszami problem, po tym, jak jako dwulatka wielokrotnie w ciągu jednego roku złapała zapalenie ucha środkowego. Czasem przy zmianie ciśnienia w  uszach boleśnie jej strzyka. Nat musi już wracać do szkoły, katar i kaszel minął, ale ma zatkane uszy, a do lekarza nie da się zapisać za "zdziś". Przyjaciółka przypomina mi o dobrej starej, sprawdzonej kamforze. Lecę do apteki, farmaceutka odradza kamforę. Wciska mi odpowiednik za 100 PLN, jak się potem okazuje pięć baloników z tutką do nadmuchiwania ich przez nos! Po otwarciu pakieciku łapię się za łeb! K..wa mać, niech mnie ktoś przytuli!

Każę Nat dmuchać w balonik, a w międzyczasie lecę do innej apteki po kamforę.


Do spisania!  

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

To już jest oficjalne

Jak nie płacić za benzynę w Szwajcarii

Ring bokserski